105 Hjärta (21)

105 hjärta

Ingen hade hjärta att äta upp den här hemlagade karamellen, som därför har legat och samlat damm ända sen i julas. De små dropparna beror alltså på att jag sköljde den under vattenkranen innan jag lade den på en bit bakplåtspapper för en plåtning.


Jag tillägnar hjärtat min lilla bebis som föddes på dagen för 20 år sedan men som inte fick vara med oss. Så många tårar jag grät, så tung sorgen var i många år, men till slut har den vassa stenen i mitt bröst, likt en pärla, bäddats in i pärlemor. Skimrande och vackert är minnet och känslan av att katastrofen ändå fick en mening till slut. Den enkla sanningen är att mitt barn, trots att jag aldrig fick hålla honom i min famn, har följt mig genom livet och därmed varit med och format mig till den jag är idag.

9 kommentarer:

  1. Dropparna passade perfekt till ditt tema. Har aldrig upplevt något liknande men har tre grabbar mellan 19 och 24 år så kan förstå din saknad♥

    SvaraRadera
  2. Så fint du fotat det,det passar verkligen till din text. Förstår att sorgen har varit mycket tung för dig.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbara hjärtbild,
    Bland det finaste jag sett, och dina ord, TA vara på det som finns, tnkar finns det många.. KRAMENS DAG I DAG, så krama varandra ni som har någon att krama, jag har mina minnen, liksom du har dina

    SvaraRadera
  4. Änligen kan jag kommentera här!^^

    Rikitgt smart tänkt med att ha hjärtat under vatten en liten stund för att få dom där röda dropparna. Blev supersnyggt!

    SvaraRadera
  5. Du är en stark kvinna. Glömde säga det i föra kommentare. Alla lever oftast med något tungt på sina axlar, men barn är ju alltid barn och känns extra mkt. Det är väl klart att han har vart hos dig hela tiden. Massa krammar!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint hjärta, det var ju bra att det samlat damm ändå så du fick spola det under kranen så att det blev så effektfulla droppar till.

    Jag ska ha min första bäbis om 2 veckor och kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste ha varit för dig, det högg till i mig när jag läste din historia.

    SvaraRadera
  7. Vacker bild till fin text från hjärtat. Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. en vacker bild på ett ledsamt hjärta, som har vänts till ditt vackra minne och styrkt din själ

    många kramar från mig/Gun

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och skriver en kommentar!