181 Min dator (193)


En kväll när jag jobbade över, stressad och frustrerad och ville bli klar så snabbt som möjligt, flippade min dator ur. Först blev skärmen alldeles svart och sedan vaknade den till liv - upp och ner. Alltså - är inte det ett tecken på att man ska packa ihop och gå hem?

Vilken knappkombination det var som vände bilden upp och ner vet jag inte, men innan jag gick hem den kvällen hade jag lyckats hitta var i kontrollpanelen man kunde ändra tillbaka. Ett tips på ett oskyldigt practial joke för jobbarkompisarna på kontoret kan jag härmed förmedla.

Inget fotomontage, bara lite PS av bakgrunden.

6 kommentarer:

  1. Ibland känns det visserligen som om man skulle behöva stå på huvud för att chefen ska vara nöjd... ;) Men det där är ju att ta i ;)

    SvaraRadera
  2. Verkar som om datorn också var stressad...

    SvaraRadera
  3. Snabbkombinationen är Alt gr och piltangent. Min syster lärde mig det när hon ville busa med en kollega. Kom väl till pass att kunna när en av min kollegor satte igång datorn och allting var upp och ner.

    SvaraRadera
  4. Hade jag inte läst texten så hade jag inte upptäckt att den var upponer, kul.

    SvaraRadera
  5. Där satt du alltså trött och stressad, och så tänker du "oh en perfekt bild till 366:an!" :-)

    Helfestligt!

    SvaraRadera
  6. jooo du det där skämtet har man varit med om ;-)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och skriver en kommentar!