215 - Par (14/365)


Den här bilden är ett montage av två foton på samma fågel. :)

Jag såg när bilden var sparad, att gränsen mellan bilderna där kabeln möts ser lite "tafflig" ut. Det är dels för att det är olika struktur på snön, dels för att det är en liten vinkel på kabeln där bilderna möts.


Den vänstra bilden är inte lika skarp pga att fågeln rör på sig. Det var just den rörelsen som jag fastnade så för och ville göra något med bilden, oskärpan till trots. Nötväckan är en jättesöt fågel som man oftast bara ser upp-och-ner på en trädstam annars.

3 kommentarer:

  1. Kul tanke med montaget! Vi har en (tror det är samma) nötväcka vid vårt fågelbord varje dag. En ivrig samlare!

    SvaraRadera
  2. Wow! Va bra gjort...jag hade aldrig gissat de var ihopsatta om du inte hade pekat ut det (fick riktigt leta efter 'felet' nu nämner). Grymt impad!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är. Jag måste ta och lära mig att redigera. Om du inte berättat så tror jag ingen hade vetat det. Vilka bra spegelbilder du skulle kunna göra. /Margareta

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och skriver en kommentar!