284 - Stor och liten (13/365)



Ett argument för att hålla sina fönster välputsade och glasklara är att man då kan fotografera naturen inifrån stugvärmen. Nu är mina fönster inte välputsade, men det syns ju inte på bilden av de här besökarna vid fågelbordet. Slutsats: lägg tiden på fotografering inte på fönsterputs. ;)

Stor och liten tyckte jag var ett passande tema till den här bilden på mamma rådjur och hennes son, antar jag eftersom den lilla har börjat få små horn i pannan. Sådana små horn får jag också i pannan när de börjar knapra på mina rhododendronknoppar, krokusar, tulpanblan och rosenknoppar. Trots allt de ställer till med, så tycker jag synd om dem när de har det så jobbigt mitt i vintern. Men mata dem - nej, där går gränsen...

(Infogar jag en stor bild, så syns halva, skalar jag ner bilden till 500x360 blir den så här liten... Är inte helt överens med Blogger ännu. :S )

13 kommentarer:

  1. vi har en hona som kommer fram till fågelbordet och äter det som är spillt på marken.. fotade den med.. men jag får nog jobba lite med bilden för det speglar sig lite i rutan.. kanske ska ta och tvätta rutan .. *asgarv*
    läckert foto. gillar att du placerat huvudmotivet vid sidan och att det är mkt som händer runt om med buskar etc.. bra gjort!
    kramen

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket sött par du har där...
    Underbart att kunna ha dem så nära, men klart inte så skoj att de äter av trädgårdsväxterna...
    Jag bor i stan och är väldans avundsjuk på alla som har naturen så nära. Jag får alltid leta upp mina naturupplevelser.

    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att lägga tiden på fotograferandet och inte fönstertvätt, för kan Du få så fin bild genom fönstret tror jag inte Du behöver tvätta dom;)
    Verkligen snyggt fångat, ser ut som om Du står precis nära, oxå så fint att beskära bilden som Du gjort!!

    annette

    SvaraRadera
  4. Haha, en och en halv :-) Annorlunda beskärning som funkar! Det lilla ser dessutom ut att tycka det är roligt att bli fotograferad - eller så leker det bara titt-ut! Och inte behöver du tvätta några fönster, blir ju utmärkta bilder ändå!

    SvaraRadera
  5. vilket fint foto. jag saknar rådjuren sen jag bodde på landet. då kom de alltid fram för att skrapa fram gamla äpplen under snön som jag krattade ihop på hösten, det som vi inte tog reda på. härligt att kunna fota innefrån. kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin bild! De är så söta och jag tittar gärna på dem på avstånd, men vill faktiskt helst inte ha dem på gården, då de drar med sig väldigt mycket fästingar på sommaren, men på vintern är det ju en helt annan sak!

    SvaraRadera
  7. Men vad häftigt att de nästan tittar in genom fönsterna hos dej! Och mitt på dan, så du kan ta så här fina foton!! WOW!!! :-D Och lillen har ju ett fantastiskt charmigt "smajl" också.

    Svärfar matar rådjur nu - har lagt ut ensilage till dem. Maken tog hem lite och la ut här också, för ibland passerar det åtminstone ett och annat rådjur... Men ännu så länge är det orört.

    SvaraRadera
  8. Hej jag avundas dej som har så fina djur på tomten, underbara foton

    SvaraRadera
  9. WOW... jag får nog ta och börja putsa fönstrena lite oftare!!!
    Vilket helt bedårande sött par du har lyckats föreviga.

    SvaraRadera
  10. gu vilken fin bild!! syns inte att den är tagen genom ett fönster!

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt vacker bild! Jag bor dock i stan så jag struntar i att putsa fönsterna för det händer aldrig nåt sånt här ändå ;-)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och skriver en kommentar!